luni, 3 mai 2010

Fructe de mare cu sos

Saptamana asta vom manca peste si tot ce ne da marea. De ce? Donmisoara kalua este plecata intr-un schimb intrascolar in Franta. Ea nu pune gura pe fructe de mare sau peste, iar noua ne plac.
Aseara am preparat fructe de mare, un amestec pentru risotto sau paste. M-am ghidat dupa o reteta braziliana, facuta cu ce am avut prin casa. Vreau neaparat s-o repet cu lapte de cocos.


500 g fructe de mare (curatate, gata de a fi bucatarite)
2 catei marisori de usturoi, tocati mic
sucul de la 1/2 lamaie
1 ceapa tocata marunt
1 ardei iute
2 ardei (eu am folosit kapia, dar pot fi si grasi)
1 conserva (480 g) rosii fara pielita
ulei de masline
100 ml frisca lichida neindulcita (sau smantana)
1 legatura coriandru verde (inlocuitor: patrunjel verde)
sare, piper

Fructele de mare se pun la marinat intr-un bol impreuna cu sucul de lamaie, usturoiul si un praf de sare, macar 30 minute.
Intr-o tigaie mare se incinge la foc mediu putin ulei si se prajesc scurt fructele de mare. Se imping spre margine, si in mijloc se pune ceapa, apoi ardeiul iute taiat in bucatele mici (cu tot cu seminte daca vreti ca mancarea sa fie putin iute). se amesteca apoi cu fructele de mare. Se adauga ardeii taiati bastonase sau patratele, la urma rosiile din conserva (taiate si ele in bucati mai mici). Se lasa pe foc 15-20 minute. La sfarsit se adauga atata frisca lichida incat sa rezulte un sos gros (se amesteca tot timpul pentru a determina grosimea sosului). Se mai lasa 1 minut pe foc, se pune si coriandrul tocat, se amesteca, se potriveste de sare si piper.
Noi am mancat orez basmati integral ca garnitura (faza a 2-a pentru montignaci). Si salata, binenteles.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...